Pengguguran
Hallo doktor, sya mahu bertanya berapa biaya pengguguran janin melalui prosedur pembedahan? Trmksih

Mulakan perbincangan
Tanya doktor secara percuma
Pos berkongsi
Diskusi Terhangat
Terkini
Popular
Cadangan
Hello Dr, saya nak tanya berkaitan situasi saya. Saya telah melahirkan anak secara czer pada bulan 8 tahun ni. Selepas sebulan saya ada ambik suntikkan perancang. Selepas suntikan perancang, hari ni bulan 12, saya buat pregnancy test sebab rasa badan macam serba tak kena. And result tu positive. Saya rasa takut sebab saya baru 3 bulan lebih lepas czer anak pertama. Apa patut saya buat? Saya ambik suntikan depo dan suami selalu buang kat luar. Tapi kenapa still hamil?
Walaupun ibu hamil digalakkan untuk mendapatkan nutrien daripada pelbagai makanan, namun terdapat makanan tertentu yang perlu anda hadkan atau elakkan kerana ia mungkin mengandungi toksin dan bakteria yang akan menyebabkan komplikasi yang buruk kepada ibu dan bayi. Sebagai ibu kita hanya mahukan yang terbaik untuk anak kita, jadi marilah kita lihat apakah makanan yang kita perlu mengehadkan atau mengelakkan semasa mengandung.
1) Makanan laut yang tinggi dalam merkuri
Makanan laut adalah sumber protein dan zat besi yang baik, dan asid lemak omega-3 dalam kebanyakan ikan menggalakkan perkembangan otak janin. Namun, sesetengah makanan laut mengandungi paras merkuri tinggi yang berpotensi merosakkan sistem saraf bayi yang sedang berkembang. Ikan ini termasuk ikan todak, jerung, king mackerel dan tilefish. Menurut Pentadbiran Makanan dan Dadah (FDA) dan Agensi Perlindungan Alam Sekitar (EPA), wanita hamil boleh mengambil sebanyak 340g m
... Lihat Lebih LagiBersalin mungkin menjadi antara moment yang agak menakutkan, lebih-lebih lagi untuk ibu-ibu yang menunggu kelahiran pertama. boleh lihat cara bersalin tidak sakit dalam artikel ini.
https://hellodoktor.com/kehamilan/kelahiran-bayi/persediaan/cara-bersalin-tidak-sakit-cepat/
salam doc saya nak tanya saya dah seminggu lebih lewat period, sebelum ni tak pernah lewat period seminggu. Last period saya 4/11/2022 saya baru kahwin sebulan. Lepas dah lewat seminggu and check upt negative tapi saya loya loya. Saya confuse kenapa negative tapi simptom ada ke masih awal lagi ya?

Anda kini sudah boleh turut serta dengan membuat kiriman, mengomen dan mengundi.
Dapatkan nasihat daripada Doktor, Pakar dan Duta Komuniti
Kongsikan pengalaman anda dengan orang lain yang perlu nasihat
Aktifkan diri dan jadi Duta Komuniti dengan kutip mata.