Kehamilan

12 topik
43k interaksi
105k ahli
avatar

Mulakan perbincangan

Tanya doktor secara percuma

Icon heart

Pos berkongsi

Diskusi Terhangat

Kongsi Pengalaman Czer Anda Untuk Peluang Menang Hadiah!

Sebelum C-section, ada debaran, persoalan dan persediaan yang mungkin hanya seorang ibu dapat fahami. 💛


Bagaimana anda membuat persediaan sebelum pembedahan? Apakah perkara yang paling anda risaukan? Siapakah yang membantu anda melalui detik tersebut?


Setiap pengalaman mempunyai makna. Kisah anda mungkin dapat membantu ibu lain berasa lebih bersedia, difahami dan tidak keseorangan sebelum melalui C-section.


Kongsikan kisah anda dan pemenang bertuah akan memenangi hadiah menarik! 🎁ppstt Lebih banyak kisah dikongsi, lebih tinggi peluang anda untuk menang!


🥇 Hadiah Pertama: iPhone 17

🥈 Hadiah Kedua: iPad Generasi Ke-11

🥉 Hadiah Ketiga: HABIB 1gm 999.9 Gold Bar

100 penyertaan terawal juga akan menerima baucar Touch ‘n Go eWallet RM30 yang akan dihantar melalui e-mel!*


C

... Lihat Lebih Lagi
Kongsi Pengalaman Czer Anda Untuk Peluang Menang Hadiah!Kongsi Pengalaman Czer Anda Untuk Peluang Menang Hadiah!
Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
Usaha untuk hamil

Assalamualaikum saya nak tanya baru baru ni saya period 24/3 sampai 9/4 adakah ini normal?

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
1
scan beby kepala bdan ad tapi jantung xnmpk..

assalamualaikum ..sya nk tnya..saya dh mgndung 2 bulan lebih ..scan awal xnmpk beby..pastu klinik hntar pergi hospital mntak scan kat sana..scan kt sana nmpk beby tapi jantung xnmpk..kpala badan ada cuma jntung xnmpk..adakah saya keguguran? atau kndungan xjadi?

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
30
7 hari sebelum haid

Hi doktor, saya membuat hubungan seks sebelum seminggu period dan selepas tu saya sudah period dalam masa 7 hari selepas hubungan seks..boleh kah saya mengandung

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
72
1
Lewat period tpi test -ve hamil

Doktor nak tanya klau kita lewat period dri msa yg tetap kn knp ye saya check upt -ve

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
4
kepastian kputusan upt.

Assalamualaikum, slmat pg.

sy nak tanya . klau bt upt test . dia naik line kdua mcm samar2 ni apa mksud dia ya? last priod sy 18.3. untuk bulan april tak datang priod lg. sy baru berkahwin. mohon pencerahan..


kepastian kputusan upt. kepastian kputusan upt. 
Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
65
adakah sye hamil ?

assalamualaikum , sye nk tnye .. sye dtg bulan 1bulan 2kli ( awal skali akhir skali ) yg akhir lepas sminggu dtg keputihan bewarna coklat sehari , sye rase pening2 , letih ,sakit pinggang. sye dh cek tpi single line

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
1
Tidak makan ubat

Kenapa orang2 tidak makan ubat Iron Tablets dan acid folic masa mengandung? Ada masalah ? Boleh bagtau tulis sini

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
2
Usaha untuk hamil

Assalamualaikum. Saya nak tanya. Saya seperti masalah period tak teratur. Saya ada masalah period. Ada dalam 1 Bulan tu datang dan ada bulan seterusnya tak datang dan kita nak tahu macam mana kita hamil ke tidak.. Kadang-kadang dalam bulan yang x dtg period tu, saya betul betul ingin kan cahaya mata... Saya ada cuba test pregnancy test tu... Tapi x mengandung pun..

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
Perut mengeras ketika tidur

Hai Dr, saya nak tanya, Saya sekarang mengandung 14 minggu. Sudah 2 kali saya saya rasa bila nak bangun tidur perut saya jadi keras / cramp sehingga tak boleh bergerak. Adakah itu normal?

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
28
Pendarahan semasa hamil

Saya mgndung 7 mggu... Sy mgalami pendarahan.. Adakah ini normal atau sebaliknya??

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
26
1
TENTANG FORUM INI
Kehamilan adalah satu masa yang mengujakan - badan akan mengalami beberapa siri perubahan apabila kehidupan baharu berke... Lihat Lebih Lanjut
Cari komuniti anda
Terokai komuniti kami yang berapandukan kepada topik-topik kesihatan semasa