Kehamilan

12 topik
43k interaksi
105k ahli
avatar

Mulakan perbincangan

Tanya doktor secara percuma

Icon heart

Pos berkongsi

Diskusi Terhangat

Kongsi Pengalaman Czer Anda Untuk Peluang Menang Hadiah!

Sebelum C-section, ada debaran, persoalan dan persediaan yang mungkin hanya seorang ibu dapat fahami. 💛


Bagaimana anda membuat persediaan sebelum pembedahan? Apakah perkara yang paling anda risaukan? Siapakah yang membantu anda melalui detik tersebut?


Setiap pengalaman mempunyai makna. Kisah anda mungkin dapat membantu ibu lain berasa lebih bersedia, difahami dan tidak keseorangan sebelum melalui C-section.


Kongsikan kisah anda dan pemenang bertuah akan memenangi hadiah menarik! 🎁ppstt Lebih banyak kisah dikongsi, lebih tinggi peluang anda untuk menang!


🥇 Hadiah Pertama: iPhone 17

🥈 Hadiah Kedua: iPad Generasi Ke-11

🥉 Hadiah Ketiga: HABIB 1gm 999.9 Gold Bar

100 penyertaan terawal juga akan menerima baucar Touch ‘n Go eWallet RM30 yang akan dihantar melalui e-mel!*


C

... Lihat Lebih Lagi
Kongsi Pengalaman Czer Anda Untuk Peluang Menang Hadiah!Kongsi Pengalaman Czer Anda Untuk Peluang Menang Hadiah!
Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
Period lewat hampir 2 bulan

Hello doktor, sy full bf. N tiada ambil apa2 perancang. Genap 8 bulan Lepas bersalin haid pertama dah keluar iaitu pada tarikh 17/3/23. Kemudian Bulan seterusnya n hingga skrg haid Belum keluar. Ujian kehamilan juga negetif. Adakah itu normal?

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
3
Pendarahan selepas 2 minggu haid.

Hello doktor, 20/04 baru ini saya dah datang bulan. Lepas tu 03/05 saya tengok keluar lagi pendarahan sedangkan haid saya dah habis dan dah cukup 2 minggu. Adakah tanda penyakit atau ada isi? Mohon penjelasan

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
3
1
Confuse

Hello Dr. Saya nak tanya. Last saya bsama suami pada 6/4. Tetapi saya seminggu lewat haid. Semasa 22/4 saya telah mbuat ujian self upt. Tapi ada faint line pada pregnancy test. Tpi, pada 26/4 saya mula period hingga 1/5 dan spnjang tempoh seminggu perut saya rasa cramp yg mlampau dan asyik pening2. Saya buat upt balik pada 26/4 still positif. Sebab pada 27/4 tdapat sesuatu ketulan macam isi daging keluar. Dan saya terus pergi ke hospital, upt negatif 2 kali dan formal upt negatif. Dan tmsuk scan tiada apa2 dalam janin. Adakah saya mmg tidak mengandung atau miscarriages? Sbb pihak hospital belum bgi saya jawapan hingga skarang sebab semasa mbuat scan tiada apa2 dalam rahim saya. Kemudian, saya buat self upt pada 30/4 masih ada line faint. Apa patut saya buat

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
13
Dah BTL boleh hamil lg ke

Doktor, period sy sudah lewat seminggu dari tarikh sepatutnya. Dan sy perasan ada denyutan di bhgn perut sy. Tp untuk makluman doktor sy telah pun BTL? Apakah sy hamil??


Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
1306
1
Lewat haid

Assalamualaikum hello doktor saya ingin menganjurkan satu soalan...

Saya dah try buat pregnant test tapi naik 1 Line je maknanya negatif tetapi haidnya xdatang² jadi MCM mana saya nk tahu saya mengandung atau penyakit lain tu doktor??

Harap doktor jawab soalan yg saya ajukan untuk doktor

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
10
1
1
Isteri hilang selera makan

Hai,saya ingin bertanya tentang isteri saya yang hilang selera makan ketika hamil. Sekarang kandungan berusia 15minggu dan isteri hilang selera makan kerana sering berasa mual dan loya setelah mengambil sebarang makanan. Apa yang perlu saya lakukan?

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
44
2
View more comments
Pregnant

Doktor , saya nak bertnya .

saya period 30/3 sehingga 8/4 . Tapi sampai skrng saya belom period lagi , adakah berkemungkinan saya mengandung ?

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
36
1
Lewat  haid

Hello doc saya ingin bertanya kepada doc,saya terlewat haid seminggu dan saya ada check upt clearblue, dan saya confius ada sama 2line atau 1 line dari mata saya nampak macam 2line dan keeesokan saya tengok balik upt yang saya check tu yang line kabur tu semakin terang,jadi saya confius


Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
23
1
Gatal macam ruam di bhagian leher

Salam. Saya ada kegatalan dekat leher yang teruk juga. Ada masa dia akan reda sendiri tapi lepas tu dia datang balik. Saya tak terfikir ini pembawaan baby tpi mungkin juga. Saya tak pernah ada masalah kulit sebelum ini. Adakah ini sebab saya pregnant? Saya dah 13 minggu hamil. second baby. umur saya 31 sdh.

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
38
1
Keputihan kehijauan

Saya ingin bertanya kenapa sejak kebelakangan ini saya mengalami sakit dibahagian rahim seperti senggugut sedangkan tidak datang bulan..dan keluar keputihan berwarna kehijauan?boleh terangkan penyebabnya..perlu ke saya jumpa doktor secepat mungkin?sebelum ni dh pernah cek tapi doktor cakap sebab keputihan terlalu banyak..betul ke ?

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
7
1
1
TENTANG FORUM INI
Kehamilan adalah satu masa yang mengujakan - badan akan mengalami beberapa siri perubahan apabila kehidupan baharu berke... Lihat Lebih Lanjut
Cari komuniti anda
Terokai komuniti kami yang berapandukan kepada topik-topik kesihatan semasa