Kehamilan

12Ā topik
43kĀ interaksi
105kĀ ahli
avatar

Mulakan perbincangan

Tanya doktor secara percuma

Icon heart

Pos berkongsi

Diskusi Terhangat

Kongsi Pengalaman Czer Anda Untuk Peluang Menang Hadiah!

Sebelum C-section, ada debaran, persoalan dan persediaan yang mungkin hanya seorang ibu dapat fahami. šŸ’›


Bagaimana anda membuat persediaan sebelum pembedahan? Apakah perkara yang paling anda risaukan? Siapakah yang membantu anda melalui detik tersebut?


Setiap pengalaman mempunyai makna. Kisah anda mungkin dapat membantu ibu lain berasa lebih bersedia, difahami dan tidak keseorangan sebelum melalui C-section.


Kongsikan kisah anda dan pemenang bertuah akan memenangi hadiah menarik! šŸŽppstt Lebih banyak kisah dikongsi, lebih tinggi peluang anda untuk menang!


šŸ„‡ Hadiah Pertama: iPhone 17

🄈 Hadiah Kedua: iPad Generasi Ke-11

šŸ„‰ Hadiah Ketiga: HABIB 1gm 999.9 Gold Bar

✨ 100 penyertaan terawal juga akan menerima baucar Touch ā€˜n Go eWallet RM30 yang akan dihantar melalui e-mel!*


C

... Lihat Lebih Lagi
Kongsi Pengalaman Czer Anda Untuk Peluang Menang Hadiah!Kongsi Pengalaman Czer Anda Untuk Peluang Menang Hadiah!
Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
Perlukan Pencerahan.

Sy ada makan ubat misoprostol melalui bawah lidah & vagina insert. After that, sy mengalami pendarahan. Sy pergi scan, kantung n janin masih ada Tp tiada keguguran. Cuma tidak pasti masih bernyawa atau tidak. Belum cukup mggu utk tgk heartbeat. Boleh sy thu, jika sy sudah termakan pill ni shj. Tnpa mifepristone apa kesan pada bayi sy jika dia survive? Adakah memberi kesan buruk kepada dia selepas kelahiran nt? Adakah akan menyebabkan kecacatan / tidak sempurna kepada dia. Kerana pendarahan sy sgt sedikit seperti hujung period bila masuk hari kedua/ketiga. Tidak seperti hari pertama sy makan misoprostol. TKasih.

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
2730
2
9
View more comments
Rahim kerap sakit seperti 5 contraction seelpas bersalin Induced

Saya telah bersalin secara induced anak yang ke 3, tetapi selepas bersalin sy kerap sakit seperti 5 minit contraction seperti masa ingin bersalin adakah ia normal? Refer pada nurse katanya ia adalah process rahim mengecut, kehamilan yg prtama dan yg ke dua sy tidak alami situasi sebergini...adakah bersalin secara paksa or should i say induced memang normal jikalau sakit sebergini..?

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
8
Hii...sy nk tnya..sy bru lepas bsalin scara ceazer 5bulan lepas utk kali ke2,skg pregnant utk kali ke 3.ada apa2 risiko

Tlg sy...risau utk teruskn pregnant kali ini...harap dpt mmbntu sy

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
13
1
tajuk tajuk tajuk

saya terkeluarkan air mani terkena tngn perempuan saya..selepas 20min dia pergi mandi dan bersihkan kemaluan dia dengan air..selepas saya keluarkan air mani perempuan itu lap dngn tisu sehingga kering dan selepas 20min barulah pergi ke tandas dan bersihkn kemaluannya dengan menggunakan tangan yang terkena air mani..dia bersihkan tangan dngn air paip terlebih dahulu sebelum menggunakan tangan untuk membersihkn kemaluannya..kami tidak bersetubuh..dalam masa yang sama dia dtg bulan pada hari terakhir period..adakah boleh mengandung?

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
1427
3
5
View more comments
apps

nak tanya kalau nak download apps hallo doctor ne mcm mna ye sbbb sy cari di appstore tkde??

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
39
1
Makanan sihat untuk ibu mengadung

Makan yg boleh dan tidak

boleh untuk di Konsumsi untuk ibu mengadung

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
4
1
1
Hamil 6 minggu Tapi keluar darah macam period

Saya hamil 6 minggu, 2 hari saya seperti tidak selesa kerana darah keluar seperti darah period.. sikit2 dan tidak berhenti

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
49
1
Lewat haid kemudian jluar haid berwarna coklat selama 1hari, selang 6hari keluar haid lagi

Apakah tanda jika terlewat haid dari kiraan seharusnya selama 2hari? Selapas lewat 2hari haid keluar berwarna coklat selama 2hari dan berhenti..selang 6hari dari haid berwarna coklat saya keluar haid lagi selama 5 hari..apakah itu normal?

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
3
ketulan darah beku dalam kandungan

sye mengadung ank pertama..usia kandungan 18 minggu 6 hari..sye check hospital doktar mengatakan sye ada darah beku dalam kandungan bagaimana cara mengatasinya..

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
11
1
Cecair kerap keluar

Setiap hari keluar cecair macam air...bukan jenis lendir....bulan 5 ni saya belum datang bulan....baru berlaku macam ni....biasa Klau lendir keluar saya tahu saya mau datang bulan...tapi yang ni lain...

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
15
1
TENTANG FORUM INI
Kehamilan adalah satu masa yang mengujakan - badan akan mengalami beberapa siri perubahan apabila kehidupan baharu berke... Lihat Lebih Lanjut
Cari komuniti anda
Terokai komuniti kami yang berapandukan kepada topik-topik kesihatan semasa