Kehamilan

12 topik
43k interaksi
105k ahli
avatar

Mulakan perbincangan

Tanya doktor secara percuma

Icon heart

Pos berkongsi

Diskusi Terhangat

Kongsi Pengalaman Czer Anda Untuk Peluang Menang Hadiah!

Sebelum C-section, ada debaran, persoalan dan persediaan yang mungkin hanya seorang ibu dapat fahami. 💛


Bagaimana anda membuat persediaan sebelum pembedahan? Apakah perkara yang paling anda risaukan? Siapakah yang membantu anda melalui detik tersebut?


Setiap pengalaman mempunyai makna. Kisah anda mungkin dapat membantu ibu lain berasa lebih bersedia, difahami dan tidak keseorangan sebelum melalui C-section.


Kongsikan kisah anda dan pemenang bertuah akan memenangi hadiah menarik! 🎁ppstt Lebih banyak kisah dikongsi, lebih tinggi peluang anda untuk menang!


🥇 Hadiah Pertama: iPhone 17

🥈 Hadiah Kedua: iPad Generasi Ke-11

🥉 Hadiah Ketiga: HABIB 1gm 999.9 Gold Bar

100 penyertaan terawal juga akan menerima baucar Touch ‘n Go eWallet RM30 yang akan dihantar melalui e-mel!*


C

... Lihat Lebih Lagi
Kongsi Pengalaman Czer Anda Untuk Peluang Menang Hadiah!Kongsi Pengalaman Czer Anda Untuk Peluang Menang Hadiah!
Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
luka czer berdarah

maaf nak tanya kalau luka czer bedarah x apa ke..??

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
12
1
1
Air kencing kerap rahim sakit darah sedikit

Selamat malam..


Saya nak bertanya saya kerap kencing . Air kencing saya ni sedikit. Jika air kencing saya banyak, bahgian bawah saya dekat keluar period sakit dan bahagian antara bawah pusat dan atas pembuangan kecil tu rasa sakit juga seperti ditolak sesuatu. Malah rasa nak buang air besar tp tak membuang pon..Semasa buang air kecil terdapat darah sedikit sgt seperti titisan eye mo .darah tersebut bukan dalam air kencing. Seperti keluar dari tempat darah period. Warna air kencing putih biasa tidak kekuningan. Kenapa yer doktor?

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
16
1
1
Hamil atau tidak

Ini first time saya sudah lewat 10hari tidak datang period bila check upt negative, tapi ciri2 hamil ada cuma saya confused sebab risau penyakit lain.

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
11
1
1
Dah 5-6 bulan tk period tapi tak pregnant

Hi doc saya nak tanya


saya dah 5-6 bulan tak period. Dah byk kali scan upt negatif. Takde tanda tanda pregnant tapi tak period.Anak paling kecik umur 1tahun 4bulan czer. Kenapa ya? Nak pegi cek belum ada masa . Just cek upt yg berbeza2 je but still negatif n takde tanda hamil


apa kesan nya ya kalau dah lama x period ?

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
38
1
2
View more comments
Confuse

Saya ada bersama suami pada 4/6 pagi (suami tidak pancut dalam), petang itu saya period seperti biasa. Semalam dan harini ada tompok merah paada seluar dalam saya, adakah itu petanda awal kehamilan? Sebab saya period seperti biasa.

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
32
1
1
seks sehari selepas habis period

hi dok, saya melakukan seks sehari selepas habis period adakah mungkin saya akan mengandung?

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
1862
3
View more comments
Ragu ragu

Hai . Dah 2 bulan sy period 2 hari . Bulan mei dan jun . Hari pertama darah mcm biasa diikuti sakit bawah perut . Hari kedua darah dah coklat hari ketiga dah takda darah . Dua2 bulan mcm tu . Simptom sy adalah selera makan nasi bertambah sebab sy bukan jenis yg suka mkn nasi . Perut membuncit sikit kedepan . Rasa mcm kram perut dan di perut rasa sakiylt bila ditekan seaakan denyutan jantung berdegup . Sy sakit kepala sangat2 tambahan dengan mual dan muntah angin kosong yg putih tu . Dah banyak kali sy check upt tapi negatif . Adakah sy ada sakit lain ?

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
25
1
keliru

dh 2 hari lambat period. period 25/3, april tak period, 25/5 period and now belum period lg. sakit bawah pusat, sllu nk buang air kcil , rasa sesak nafas , kdg2 rsa bdebar2, kdg2 2/3 hari tak buang air besar and sllu sakit bhgian blkg pinggang.

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
23
4
1
Lewat period

Nak pinjam mata mommy boleh tak Sya dua Line ke satu line

Lewat period Lewat period 
Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
947
3
5
View more comments
Dapat consume folik asid atau tidak utk pesakit ITP?

Saya pesakit ITP dan on prenisolone..boleh ke saya pregnant walaupun tak mkn folik asid..apa risiko utk saya pregnant klau tak makan folik asid?

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
15
1
1
TENTANG FORUM INI
Kehamilan adalah satu masa yang mengujakan - badan akan mengalami beberapa siri perubahan apabila kehidupan baharu berke... Lihat Lebih Lanjut
Cari komuniti anda
Terokai komuniti kami yang berapandukan kepada topik-topik kesihatan semasa