Cari komuniti anda

Terokai komuniti kami yang berapandukan kepada topik-topik kesihatan semasa

Komuniti kami

Komuniti Hello Doktor ialah platform yang terbuka, selamat & wibawa bagi ahli bertukar-tukar pendapat dan berkongsi pengalaman.

Penyelaras

Penyelaras-penyelaras kami akan memastikan komuniti Hello Doktor sentiasa mematuhi Garis Panduan, Terma dan Syarat. Mereka bertanggungjawab untuk mengekalkan keharmonian dalam komuniti dan mengekang sebarang fakta-fakta yang tidak tepat.

Kesahihan

Panel perubatan kami bertanggungjawab menyediakan maklumat kesihatan yang tepat dan sahih untuk ahli.

Integrasi Kesihatan

Dapatkan akses ke Komuniti, Rawatan dan Dagang melalui integrasi perkhidmatan dalam satu platform.

Komited

Anda tidak bersendirian. Kami komited dalam menyediakan platform yang selamat untuk anda berkongsi pengalaman berkaitan kesihatan.

Hubungi Kami

Anda boleh menyumbang kepada komuniti sebagai Pakar Kesihatan, Duta atau mahu mengiklankan sesuatu di laman kami? Hubungi kami sekarang.
avatar

Mulakan perbincangan

Tanya doktor secara percuma

Icon heart

Pos berkongsi

Berkongsi Pengalaman C-sec & Anda Berpeluang Menang Hadiah!

Sebelum C-section, ada debaran, persoalan dan persediaan yang mungkin hanya seorang ibu dapat fahami. 💛


Bagaimana anda membuat persediaan sebelum pembedahan? Apakah perkara yang paling anda risaukan? Siapakah yang membantu anda melalui detik tersebut?


Setiap pengalaman mempunyai makna. Kisah anda mungkin dapat membantu ibu lain berasa lebih bersedia, difahami dan tidak keseorangan sebelum melalui C-section.


Kongsikan kisah anda dan pemenang bertuah akan memenangi hadiah menarik! 🎁ppstt Lebih banyak kisah dikongsi, lebih tinggi peluang anda untuk menang!


🥇 Hadiah Pertama: iPhone 17

🥈 Hadiah Kedua: iPad Generasi Ke-11

🥉 Hadiah Ketiga: HABIB 1gm 999.9 Gold Bar

100 penyertaan terawal juga akan menerima baucar Touch ‘n Go eWallet RM30 yang akan dihantar melalui e-mel!*


C

... Lihat Lebih Lagi
Berkongsi Pengalaman C-sec & Anda Berpeluang Menang Hadiah!Berkongsi Pengalaman C-sec & Anda Berpeluang Menang Hadiah!
Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
Sebelum C-section, ada debaran, persoalan dan persediaan yang mungkin hanya seorang ibu dapat fahami. 💛

Sebelum C-section, ada debaran, persoalan dan persediaan yang mungkin hanya seorang ibu dapat fahami. 💛


Bagaimana anda membuat persediaan sebelum pembedahan? Apakah perkara yang paling anda risaukan? Siapakah yang membantu anda melalui detik tersebut?


Setiap pengalaman mempunyai makna. Kisah anda mungkin dapat membantu ibu lain berasa lebih bersedia, difahami dan tidak keseorangan sebelum melalui C-section.


Kongsikan kisah anda dan pemenang bertuah akan memenangi hadiah menarik! 🎁ppstt Lebih banyak kisah dikongsi, lebih tinggi peluang anda untuk menang!


🥇 Hadiah Pertama: iPhone 17

🥈 Hadiah Kedua: iPad Generasi Ke-11

🥉 Hadiah Ketiga: HABIB 1gm 999.9 Gold Bar

100 penyertaan terawal juga akan menerima baucar Touch ‘n Go eWallet RM30 yang akan dihantar melalui e-mel!*


C

... Lihat Lebih Lagi
Sebelum C-section, ada debaran, persoalan dan persediaan yang mungkin hanya seorang ibu dapat fahami. 💛Sebelum C-section, ada debaran, persoalan dan persediaan yang mungkin hanya seorang ibu dapat fahami. 💛
Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
Sebelum C-section, ada debaran, persoalan dan persediaan yang mungkin hanya seorang ibu dapat fahami. 💛

Sebelum C-section, ada debaran, persoalan dan persediaan yang mungkin hanya seorang ibu dapat fahami. 💛


Bagaimana anda membuat persediaan sebelum pembedahan? Apakah perkara yang paling anda risaukan? Siapakah yang membantu anda melalui detik tersebut?


Setiap pengalaman mempunyai makna. Kisah anda mungkin dapat membantu ibu lain berasa lebih bersedia, difahami dan tidak keseorangan sebelum melalui C-section.


Kongsikan kisah anda dan pemenang bertuah akan memenangi hadiah menarik! 🎁ppstt Lebih banyak kisah dikongsi, lebih tinggi peluang anda untuk menang!


🥇 Hadiah Pertama: iPhone 17

🥈 Hadiah Kedua: iPad Generasi Ke-11

🥉 Hadiah Ketiga: HABIB 1gm 999.9 Gold Bar

100 penyertaan terawal juga akan menerima baucar Touch ‘n Go eWallet RM30 yang akan dihantar melalui e-mel!*


C

... Lihat Lebih Lagi
Sebelum C-section, ada debaran, persoalan dan persediaan yang mungkin hanya seorang ibu dapat fahami. 💛Sebelum C-section, ada debaran, persoalan dan persediaan yang mungkin hanya seorang ibu dapat fahami. 💛
Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
Ubat untuk mencuci luka

Hi saya nak tanya doktor saya pergi ke pharmacy untuk membeli ubat mencuci luka staff pharmacy bagi saya ubat QBax untuk mencuci luka...Saya tengok description ubat ada tulis multi purpose main menjukkan untuk mencuci tandas dan Baju

Amaran: Paparan berikut mungkin menimbulkan rasa kurang senang bagi sesetengah individu.
Ubat untuk mencuci lukaUbat untuk mencuci luka
Ubat untuk mencuci lukaUbat untuk mencuci luka
Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
1
Anak tidak mahu makan

Anak muntah, lepas muntah tak mahu makan hanya nak minum sekarang hari ke3 hanya minum air dan susu. Anak aktif cuma moody dan kencing skit dan masi membuang.

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
13
1
Boleh, BM lagi senang 🥹 Awak boleh hantar soalan ni

Boleh, BM lagi senang 🥹 Awak boleh hantar soalan ni kepada doktor:


Hai doktor, saya risau tentang kemungkinan mengandung. Saya tidak melakukan hubungan seks penetrasi. Teman lelaki saya telah ejakulasi dan mungkin terdapat sedikit air mani pada tangannya. Dia telah mengelap tangannya dengan wet tissue, kemudian menggunakan jarinya di bahagian luar faraj saya. Tiada air mani dikeluarkan di dalam faraj dan tiada penis dimasukkan ke dalam faraj.


Disebabkan saya risau, saya telah mengambil Escapelle dalam masa 24 jam selepas kejadian. Adakah masih terdapat kemungkinan untuk saya mengandung dalam situasi ini? Adakah saya perlu mengambil apa-apa tindakan lagi, dan bilakah masa yang paling sesuai untuk saya melakukan UPT untuk memastikan saya tidak mengandung?

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
6
1
Kehamilan


Hai doktor, saya risau tentang kemungkinan mengandung. Saya tidak melakukan hubungan seks penetrasi. Teman lelaki saya telah ejakulasi dan mungkin terdapat sedikit air mani pada tangannya. Dia telah mengelap tangannya dengan wet tissue, kemudian menggunakan jarinya di bahagian luar faraj saya. Tiada air mani dikeluarkan di dalam faraj dan tiada penis dimasukkan ke dalam faraj.


Disebabkan saya risau, saya telah mengambil Escapelle dalam masa 24 jam selepas kejadian. Adakah masih terdapat kemungkinan untuk saya mengandung dalam situasi ini? Adakah saya perlu mengambil apa-apa tindakan lagi, dan bilakah masa yang paling sesuai untuk saya melakukan UPT untuk memastikan saya tidak mengandung?

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
3
1
Tekanan darah tinggi ayah yang berumur lingkungan 75tahun

141/75 adakah bacaan ini normal atau tinggi untuk individu berumur lingkungan 75 tahun

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
4
Bayi pramatang 2 bulan 9 hari

kerap menggeliat & jeluak. Berak kerap sedikit berlendir bewarna hijau, atau kuning biji2

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
18
2
View more comments
mual-mual

selamat pagi doktor,saya habis period 28/7 yang lalu dan terus stop ubat. sekarang ni perut saya agak lain. selalunya saya bangun pagi perut kempis ini tak,asyik kembung. sekarang pun saya selalu rasa mual-mual. adakah kemungkinan saya mengandung? sebenarnya ikutkan hati nak sangat check upt ni tapi takut terlalu awal sebab period saya expected to be hujung bulan ni. boleh ke nak check upt sekarang?

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
9